Jag har fått äran att testa Redken Acidic Color Gloss Schampoo 300 ml 😍
Mitt hår är typiskt skandinaviskt - fint och tunt hår som jag färgar cirka två gånger om året. Jag får lätt fett hår och behöver tvätta det varannan dag. Jag har nu använt schampot i en månads tid så det har blivit några tvättar.
Första intrycket är att flaskan är väldigt fin och ser lyxig ut. Doften är jättegod och ganska stark, påminner om när man är hos frisören och får håret tvättat och doften sitter kvar i håret även dagen efter. Jag har tidigare använt både Redken Extreme och Redken Volume schampo som jag älskar så var spänd på att prova detta!
Formulan känns bra och det löddrar lätt. Priset är ganska högt men man behöver inte alls mycket schampo åt gången så det räcker länge. Håret känns väldigt bra efter schamponering i duschen, känns inte alls torrt eller som svinto som vissa schampon kan göra. Efter duschen ser håret verkligen glansigt och fint ut och tycker att färgen i håret kom fram lite mer än vanligt (på bilden har jag endast tvättat håret med schampot och låtit det självtorka, inga andra produkter i). Jag upplever dock att håret blir fett ganska fort, fortare än när jag använder mitt andra schampo så tror att detta passar bäst för någon med normalt eller torrt hår. Det hade varit kul att testa tillhörande balsam, tror att balsamet hade gett ännu mer glans. Jag kommer absolut använda slut på schampot men kommer sedan gå tillbaka till Redken Volume Schampo som passar mitt hår bättre!
Summan av kardemumman - jättebra schampo men kanske inte för någon med fet hårbotten! 😊
Redken
Acidic Color Gloss Shampoo 300 ml