/ Jag har fått äran att testa Redken Acidic Bonding
Beauty Tester
Frida
Beauty Pro
19/05/25-17:55
Jag har fått äran att testa Redken Acidic Bonding Concentrate Leave-In Treatment och ska nu säga vad jag tycker om den. 🧖‍♀️Mitt hår🧖‍♀️ Jag har tunt skandinaviskt hår som har både färgade och blekta partier. Jag har även väldigt torrt, frissigt och statiskt hår. Brukar använda fuktgivande produkter som inte tynger ner håret. 🤍Formulan🤍 Produkten doftade väldigt gott, en behaglig fräsch doft. Den innehåller silikon som inte kan lösas upp av vatten och därav kan håret behöva detoxas ibland (pga produktuppbyggnad). Den innehåller även värmeskydd upp till 230 grader🔥 💎Resultat💎 Mitt hår blev väldigt glansigt, mjukt och lättare att hantera. Mitt hår trasslar ihop sig väldigt lätt, vilket inte har varit ett problem nu. Mitt hår slutade vara både statiskt och frissigt, något som jag verkligen uppskattade. Produkten tynger dock ner mitt hår lite, tappar volymen och håret känns konstant smutsigt (vilket jag tror beror på att silikonet lägger sig som en tunn hinna runt hårstråna). Upplever inte att hårbotten blir fet snabbare, utan det är längderna som känns smutsiga. 🌟Slutsats🌟 Produkten har sina fördelar och har hjälpt oväntat bra mot mitt frissiga och statiska hår, men har nog lite för tunt hår för denna produkt egentligen då den tynger ner lite. Jag kommer dock fortsätta använda produkten ibland när jag vill ha en frissfri look. Produkten passar med andra ord inte riktigt min hårtyp men kan nog passa de med lite tjockare hår.
Redken Acidic Bonding Concentrate Leave-In Treatment
Redken
Redken Acidic Bonding Concentrate Leave-In Treatment
Fortsätt utforska gemenskapen!