/ Jag har fått äran att testa Redken Acidic Color Gloss-kit
Beauty Tester
Frida
Beauty Pro
23/01/25-22:45(redigerad den 23/01/25-23:42)
Jag har fått äran att testa Redken Acidic Color Gloss-kit som jag nu använt under en tid och kan nu ge mitt utlåtande om produkterna.🤩 💆🏽‍♀️Mitt hår💆🏽‍♀️ Jag har tunt skandinaviskt hår, som även är färgat. Mitt hår är även torrt så använder vanligtvis fuktgivande produkter, som inte tynger ner håret. 🧼Schampo och balsam🧼 Pros: Både schampot och balsamet har ganska tjock konsistens vilket gör att den blir dryg och därmed räcker länge. Håret blir väldigt mjukt efter att endast ha använt dessa två produkterna från serien. Cons: Jag upplever tyvärr att produkterna tynger ner mitt hår så det blir fett snabbare än vanligt. Har lite problem med doften också, upplevede att mitt hår luktade alldeles för starkt. 🌟Gloss treatment🌟 Pros: Håret blev supermjukt och glansigt efter jag använt denna. Doften var inte lika stark som de andra produkterna vilket jag tyckte var mer behagligt. Cons: Konsistensen var väldigt rinnig och jag brukar föredra lite tjockare konsistenser på inpackningar. Eftersom produkten ”kräver” att man använder plasthandskar så tycker jag att det borde ha ingått något par. Tycker personligen det är lite läskigt med produkter som ”fräter” på huden, så är inget jag själv gillar att använda. 💦 leave in gloss-spray💦 Pros: Sprayen gör sitt jobb och skyddar bra mot värme. Håret blir enkelt att borsta igenom efter användning vilket jag verkligen tycker om. Gillar även sprayfunktionen, blir smidigt att använda produkten och att få rätt mängd i håret. Låsfunktionen är också väldigt bra då den inte är så lätt att råka låsa upp, som det ofta är med andra produkter jag testat, därför kan man lätt packa med sig den utan att vara orolig över att väskan är fylld med produkt😅 Cons: Även denna tyngde ner mitt hår och kände mig ofräsch i håret efter jag använt den. 🖤Övrigt/sammanfattning🖤 Märkte att jag fick mycket mindre volym i håret efter att ha använt denna serie, samt att håret blev fett snabbare, som förmodligen beror på att mitt hår är ganska tunt. I övrigt gjorde produkten sitt jobb då håret blev väldigt mjukt och glansigt. Tyvärr passade den inte riktigt mitt hår då det tyngs ner för mycket, men det skulle säkert funka bra för de som har lite tjockare (färgat) hår.💫
Acidic Color Gloss Leave-in 190 ml
Redken
Acidic Color Gloss Leave-in 190 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!