/ Jag har fått äran att testa Peter Thomas Roth - FIRMx
Beauty Tester
Frida
Beauty Pro
23/09/24-14:49(redigerad den 23/09/24-14:52)
Jag har fått äran att testa Peter Thomas Roth - FIRMx Collagen Hydra-Gel Face & Eye Patches.
🧖♀️Min hy🧖♀️
Jag har inte mogen hud, varken rynkor eller fina linjer. Är torr och väldigt känslig i hyn. Vid ögonpartiet har jag mörka ringar samt att jag är svullen vissa mornar.
🩶Förpackning🩶
Förpackningen är välgjord och ser proffsig ut. Det tillkommer även ett plockverktyg som gör det enkelt att ta upp produkten.De kom i olika former så man kunde använda dem på andra ställen än under ögonen vilket var praktiskt.
⭐️Min upplevelse under och efter appliceringen⭐️
Det första jag tänkte på var den svalkande och uppfriskande känslan man fick, la dem i kylskåpet för en extra svalkande känsla. Efteråt kände jag mig plumpad och återfuktad under ögonen, och svullnaden var något dämpad.
🖤sammanfattning🖤
Kan inte säga hur den hjälper mot rynkor och fina linjer eftersom jag själv inte har det. Men den ger en fortfarande en fuktboost och en uppiggande känsla, och passar därför bra på morgonen eller efter en lång dag på jobbet, även för de som inte har mogen hud.
Skulle inte säga att produkten gör någon revolutionerande skillnad, vilket kan bero på att jag inte tillhör målgruppen för denna produkt.
💫Tips💫
De passar bra att använda innan smink, för att preppa huden.💧
Lägg produkten i kylen för att få en svalkande effekt🧊