Jag har fått äran att testa "Paula's Choice Pro-Collagen Peptide Plumping Moisturizer"
Jag har kombinerad hud som under vissa perioder kan kännas lite fet i T zonen och med tendens till fina linjer, särskilt runt ögonen och pannan. Jag söker efter en återfuktande kräm som kan ge huden mer spänst och lyster.
Hur jag använt produkten: Jag har använt varje morgon och kväll efter rengöring och serum i ungefär en vecka nu. Jag har applicerat ett jämnt lager över ansikte och hals.
Första intryck: Konsistensen är lätt och gel-krämig, vilket jag verkligen uppskattar då den snabbt absorberas utan att kännas klibbig eller tung på huden. Den har en subtil, nästan obefintlig doft, vilket är ett plus för mig som föredrar oparfymerade produkter på min hudvård. Huden kändes omedelbart återfuktad och "upp peppad "efter applicering vilket faktiskt förvånade mig.
Har nu endast prövat produkten i 7 dagar, men kommer absolut fortsätta! Huden känns mer plumpad och jag känner mig omedelbart uppfräschad och återfuktad ut under hela dagen. Jag upplever också att min hud har fått en finare lyster och ser mer hälsosam ut.
Vad jag gillade med den här, är den lätta, fräscha men samtidig återfuktande känslan den lämnar på huden . Den känns inte kletig och går in relativt fort i huden. Att den sjunker in snabbt gör den också perfekt att använda under makeup.
Förpackningen med pump är hygienisk och doserar produkten bra . Den är helt klart värd varenda krona och misstänker att det här faktiskt kan vara en ny favorit!
Jag är verkligen imponerad av den här krämen! Jag kan varmt rekommendera den till alla som söker en effektiv och lätt fuktkräm som omedelbart fräschar upp huden och du känner dig återfuktad större delen av dagen.
Pro-Collagen Peptide Plumping Moisturizer 50 ml