/ Jag har fått äran att testa Ouai Wave Spray🌊 och är nu redo
Frida
Beauty Pro
24/11/25-13:05(redigerad den 24/11/25-13:51)

Jag har fått äran att testa Ouai Wave Spray🌊 och är nu redo att ge min åsikt om den.

🧖‍♀️Mitt hår🧖‍♀️

Jag har tunt skandinaviskt hår, som är både torrt frissigt. Har egentligen vågigt hår men eftersom det är så tunt så brukar vågorna i överhåret försvinna efter ett tag, så endast mitt underhår håller sig vågigt.

⭐️Förpackning⭐️

Förpackningen är transparent vilket jag tycker är snyggt. Sprayfunktionen är jag inte jätteförtjust i då den är lite för aggressiv, hade velat ha ett mer finfördelat ”moln”☁️✨

🌻Användning🌻

Jag använde den i fuktigt hår, och scrunchade därefter upp håret.

🤔Resultat🤔

Jag upplevde att produkten var väldigt torr och håret hade därav svårt att bilda några vågor. När jag använt samma teknik med håroljor och andra produkter som tillfört mer fukt så har det gett mycket bättre resultat. Håret fick dock en fin textur och låg mer på sin plats, ungefär som när man använder saltvatten-spray men utan att håret blir klibbigt. Mina naturliga vågor (som inte bildades av scrunchetekniken) såg finare och mer vårdade ut samt att de höll bättre, men mitt överhår förblev platt.😅 Håret blev mindre frissigt och tyngdes inte heller ner av den. Det krävdes mycket produkt vid användning så den lär ta slut fort.

🌟Min generella åsikt🌟

Som en wavespray var den inte någon hit då den var för torr, men den funkar bra som texturspray. Jag är nöjd med den då jag får positiva effekter av den såsom fin textur och mindre friss, men den gör inte riktigt det den utlovar då det faktiskt är en wavespray😅

Wave Spray 177 ml
Ouai
Wave Spray 177 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!