Jag har fått äran att testa Oscar de la Renta New York edp – tack Kicks! ❤️
Den här luktar SÅ gott när jag sprayar den! Toppnoterna är otroligt friska, fruktiga och uppiggande. Jag blev positivt överraskad, det är precis min typ av doft! Tyvärr försvann den doften på typ 1 minut och när det fruktiga, saftiga försvann kände jag mest bara en väldigt pudrig doft av ros och en hint av andra blommor. Jag tycker verkligen inte om den där tantiga potpurrirosdoften och pudriga dofter ger mig huvudvärk, så även i detta fall.
Efter flera timmar var doften inte så pudrig längre men den övergick i något som påminde om typ bränt socker? Inte min kopp te helt enkelt.
Tyvärr är denna parfym inte något för mig alltså, vilket är synd för precis i början var den fantastisk. På någon annan passar den säkert mycket bättre dock, pudriga dofter har en tendens att bli hemska på mig även om jag inte upplever dem som pudriga på andra människor. Som att min hud förstärker pudrigheten.
Den får ändå 3/5 av mig för den höll länge på min hud vilket ju är positivt om man gillar doften, och för att flaskan är galet fin. Den känns jättelyxig, mycket finare i verkligheten än på produktbilden.
Oscar De La Renta
New York EdP 50 ml