Jag har fått äran att testa Kerastase Resistance Ciment Thermique Leave-in.
Jag har något fint, torrt och frissigt hår som lätt blir slitet i topparna särskilt efter värmestyling. Jag har använt Ciment Thermique en kort period men märker skillnad när jag använder den produkten kontra utan/annan produkt. Jag applicerar en liten mängd i handdukstorkat hår innan jag börjar föna.
Mitt första intryck var en härlig, fräsch doft och en lätt konsistens som inte tynger ner håret. Jag gillar verkligen att den inte känns klibbig eller tung, håret känns naturligt och luftigt efter användning. Håret blev glansigare, mjukare och betydligt mindre frissigt. Topparna ser friskare ut och hela håret känns starkare.
Det jag gillar mest är att håret känns skyddat utan att jag ens märker att jag har något i det och att det ger en fin och jämn föning varje gång. Jag har faktiskt inget jag ogillar, möjligen att priset är lite högt men produkten räcker länge så det jämnar ut sig. Ett av de bästa värmeskydden jag testat! Ger glans, mjukhet och skyddar effektivt utan att tynga ner håret. Rekommenderas varmt till dig som vill ha ett lätt men effektivt värmeskydd. Kommer fortsätta med den här :)
KÉRASTASE
Resistance Ciment Thermique Leave-in 150 ml