/ Jag har fått äran att testa Kérastase Gloss Absolu Bain
Frida
Beauty Pro
09/11/25-13:18(redigerad den 09/11/25-16:06)

Jag har fått äran att testa Kérastase Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo och ska säga vad jag tycker om den.

🧖‍♀️Mitt hår🧖‍♀️

Jag har tunt skandinaviskt hår som lätt tyngs ned. Mitt hår är även torrt och frissigt så brukar använda återfuktande hårprodukter som inte tynger ner mitt hår.

🤩Förpackning🤩

Förpackningen är rosa-transparent vilket jag tycker ser fint och lyxigt ut. Den har en skruvkork som är smidig att öppna utan att man river upp sig som man lätt gör när fingrarna är blöta😅

🌸Produkten🌸

Schampot har en gelformula och är transparent. Den doftar väldigt fräscht vilket jag förvånansvärt nog gillade trots att jag vanligtvis är lite mer för tyngre dofter.

💫Användning💫

Jag dubbel-schamponerade håret och tyckte den löddrade bra redan första schamponeringen. (Körde även balsam efter men från ett annat varumärke.)

🩷Resultat🩷

Känslan jag fick precis efter schamponeringen var att mitt hår blev väldigt torrt, fick samma känsla som när man använder detoxschampo. Å andra sidan kändes håret väldigt rent och tycker det höll sig rent någon dag längre än vad det brukar. Håret tyngdes inte heller ner utan blev luftigt, som jag vill ha det. Upplevde dock inte att håret blev varken glansigt, lent eller mindre frissigt, som det står produktbeskrivningen.

🌷Summering🌷

Mitt hår blev alldeles för torrt av detta schampo men kände mig dock väldigt ren och fräsch i håret/hårbotten. Det tyngde inte ner håret vilket var bra. MEN resultatet blev inte alls som utlovat, för mitt hår, då håret inte blev lent, glansigt etc. Skulle nog inte rekommendera detta till de med torrt hår, åtminstone inte om man inte följer upp med fuktgivande produkter efteråt.

Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo 500 ml
KÉRASTASE
Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo 500 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!