Jag har fått äran att testa ECOOKING
Night Cream Fragrance Free och är nu redo att ge mitt utlåtande om den.
🧖♀️Min hy🧖♀️
Min hud är torr och väldigt känslig så jag använder bara skonsam och återfuktande hudvård. Har även problem med akne, men omfattningen av aknen går i perioder, just nu har jag en relativt lugn period.
⭐️Förpackning⭐️
Produkten kommer i en glasburk vilket jag tycker är fint. Gillar även att det finns tydlig info om produkten på etiketten tex att den är parfymfri och vegansk. Just parfym är något jag alltid letar efter i innehållsförteckningen, då jag inte använder parfymerad hudvård, men det är givetvis mycket enklare att det står tydligt på förpackningen.
🌸Användning och resultat🌸
Jag använde denna direkt efter jag rengjort ansiktet. Det tog lite tid att arbeta in produkten då den blev vit i början när man smetade ut den vilket gör att jag ibland hellre väljer ett annat alternativ som jag anser vara mer effektivt, alltså enklare att smeta ut.
När produkten väl var klar inarbetad så smälte den in direkt i huden och lämnade inget ”lager” på huden. Jag hade dock förväntat mig en mer rik nattkräm, kände mig knappt återfuktad alls. Skulle eventuellt kunna gilla denna under sommaren när jag känner mig mer oljig i huden men under vintern, när min hud är som sandpapper, så ger den mig absolut inte nog med fukt.
Min känsliga hud reagerade inte på denna och min akne triggades inte heller.
💗Sammanfattning💗
Denna kräm var inte nog rik för mig, åtminstone inte under vintern. Det krävdes att man arbetade in produkten ordentligt eftersom det först blev ett vitt lager, något jag inte alltid har tålamod för, men sedan smälte den in i huden utan att lämna en ”hinna” ovanpå hyn, vilket jag tycker känns mer bekvämt.
Tycker det är väldigt bra att den är parfymfri då jag har känslig hud.
Har man normal/oljig hud kanske man gillar