Jag har fått äran att testa detta schampoo. Jag har mellanlångt, frissigt hår som lätt blir fett så det är alltid en utmaning att hitta ett schampo som balanserar återfuktning och rengöring utan att tynga ner. Jag testade Bain Hydra-Glaze från Kérastase var tredje dag och redan vid första användningen kände jag hur härlig konsistensen var geleig med ett rikt lödder . Håret kändes rent och glansigt direkt efter tvätt och jag blev positivt överraskad över hur länge det höll sig fräscht, jag kunde skjuta upp nästa hårtvätt en extra dag. Frisset var också mer kontrollerat än vanligt trots att jag bara använde schampot och inte resten av serien.
Det jag gillar mest är känslan av rent och lätt hår med fin glans, utan att det blir flygigt eller fett. Det enda minuset är att jag tror man får ännu bättre resultat med fler produkter från samma serie, vilket kan bli lite kostsamt.
Sammanfattningsvis är det här ett riktigt bra schampo för dig som har frissigt hår men som också vill undvika att håret blir fett snabbt. Det var en lyxig känsla 🌸
Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo 500 ml