Jag har fått äran att testa Charlotte Tilbury Glowgasm Beauty Light Wand i färgen Pinkgasm och ska nu säga vad jag tycker om den.
🤩Förpackning🤩
Produkten kommer i en tub med en duttapplikator vilket gör att det är enkelt att få lagom mycket produkt.
🌟Hur används den?🌟
Produkten är i grund och botten en highlighter men eftersom den är väldigt rosa så tycker jag den passar bättre som en glowblush. Det står ”high blush” på förpackningen, så kanske är tänkt att den ska kunna användas till både och.
✨Innehåll och konsistens✨
Det jag blev mest chockad över är att själva tuben/förpackningen bara var halvfull, om ens det, som jag även sett att en annan påpekat (på produktsidan på kicks).
Highlightern/blushet är en liquidprodukt vilket jag har lite svårt för, blir lätt ett okontrollerat kladd, men kan vara för att jag är ovan😂 Denna var dock enklare att kontrollera då den inte är lika rinnig som andra liknande produkter jag testat, tex Caias liquidblush.
💫Resultat och hållbarhet💫
Den ger ett fint glowigt resultat men tyckte inte den ”smälte in” med resten sminket så bra som jag upplever att puder och stickprodukter gör.
Tycker den håller bra hela dagen, även när jag varit ute och gått i regn och rusk🌧️🌧️
⭐️Min generella åsikt⭐️
Jag skulle aldrig kunna se mig använda denna som en highlighter, men den funkar bra som glowblush. Blir ett superfint glow!! Är inte förtjust i att den är liquid då jag tycker det är lite för kladdigt för min smak MEN den var bättre än andra liquidprodukter jag testat, så för de som gillar sådana produkter kan denna säkert vara jättebra. Den håller även bra under dagen och har en smidig applikator vilket jag uppskattar. Personligen skulle jag nog ge denna 3/5.
OBS: kan inte tagga rätt färg, jag fick hem färgen PINKGASM🩷
Charlotte Tilbury
Glowgasm Beauty Light Wand Goldgasm