Jag har fått äran att testa:
Benefit, juice stick cream blush i färgen figgie 💜🩷
Vill börja med att säga att jag är helt ny på att använda blush stick så vi kan kalla min recension för blush stick för nybörjare.
Sticket har en lila/rosa nyans och har en lätt gelliknande konsistens som är kylande vid applicering.
Jag tycker att den har en svag fruktig doft.
Nu till applicering, jag valde att dra den över kinderna och dutta ut med fingrarna.
Sticket glider väldigt lätt över huden och upplever att det var lätt att få till en jämn applicering men man får vara snabb för den torkar ganska fort!
Pigmenteringen är bra och lätt att tona och bygga upp beroende på vilket resultat man är ute efter ☺️
Resultatet är en fin naturlig look och jag gillade verkligen detta stick!
För att inte tala om hållbarheten, den sitter som berget trots träning, en tupplur i soffan och en promenad i regnet med hunden så såg blushen minst lika fin ut på morgonen när jag satte på den som 14h senare när jag skulle gå och lägga mig. Tror nästan jag skulle kunna bada med den och den fortfarande sitter där den sitter 😅👏
Färgen var lite för rosa för mig men kommer fortfarande försöka få den att funka med lite diskretare applicering då jag tyckte om den så pass mycket 🥰
Benefit
Juice Stick Cream Blush Jam