/ Jag har fått äran att få testa Nilens Jord Tinted Lip Balm i
Kristina
Beauty Pro
21/09/26-08:48
Jag har fått äran att få testa Nilens Jord Tinted Lip Balm i färgen Pink Sheer. Tack snälla Kicks 😍!
💗 Första intrycket
Färgen Pink Sheer ger en genomskinligt naturligt rosa nyans på läpparna. Konsistensen är väldigt mjuk och är lätt att applicera.
💗 Vad utlovar produkten? (från Kicks.se)
Den lätta, glansiga formulan smälter in i läpparna och ger en naturlig, strålande finish. En kombination av vegetabiliska oljor och mjukgörande ingredienser gör att läpparna känns mjuka, välvårdade och skyddade hela dagen. Det pH-reaktiva pigmentet anpassar sig efter hudens naturliga pH-värde.
💗 Funkade den?
Vård för mina läppar ger den absolut. Då den innehåller det pH-reaktiva pigmentet anpassar sig färgen efter hudens naturliga pH-värde och framhäver läpparnas egen ton vilket ger dig absolut en personlig nyans. Mina läppar känns mjukare efter en och en halv veckas användning av denna. Sitter på ganska länge även om jag druckit och ätit. Lätt att applicera på vid behov.
💗 Förpackningen
Ljusrosa, lite plastig men gullig behållare med en snygg guldig färg i toppen.
💗 Hur känns den på?
Den känns återfuktande. Ger en lagom ganska diskret glans. Inte speciellt krämig och inte kladdig. Passar perfekt som just en läppbalsam. Mina läppar känns mjukare efter en och en halv veckas användning. Riktigt skön och behaglig känsla.
💗 Min slutsats
+ Ger återfukt och mjuka läppar
+ Ger lagom glans, som ett läppbalsam
+ Diskret färg
+ Inte kladdig
+ Parfymfri för den som inte gillar dofter
+ Den framhäver min naturliga färg på mina läppar
- Priset är lite väl högt för en läppbalsam
💗 Den får 4/5 💫
Om priset varit lägre hade den fått 5/5.
Jag kommer använda denna för att vårda mina läppar, absolut. Personligen gillar jag dock lite mer glans och gloss.
Kommer jag att köpa den igen?
Nja, det finna andra läppvårdande produkter som är mer prisvärda.