/ Jag har fått äran att bli utvald beauty tester för Jorgobes
Beauty Tester
Irena
Beauty Pro
19/09/24-19:38
Jag har fått äran att bli utvald beauty tester för Jorgobes Niacinamide serum och här kommer min ärliga recension efter snart tre veckors användning. Niacinamide har kommit att bli en Holy Grail produkt i mitt badrumsskåp efter att jag förra hösten upptäckte vilken mirakelprodukt det är för mina porer och oljiga hy. Jag var därför extra glad över att få testa en sådan produkt för att se om den kan konkurrera med min oslagbara favorit Niacinamide 15 från Cosrx. Det första jag reagerade på var att serumet hade en gelaktig konsistens, nästan lite som en hudkräm. Jag som tenderar att dra åt mer ”vattniga” serum som är mer rinnande blev nästan rädd för att denna aldrig skulle sjunka in i huden, men så var det absolut inte. Serumet gled på enkelt och gav en lätt kylande känsla. I början tyckte jag dock att det tog lång tid innan det la sig som det skulle och huden upplevdes i början lite klibbig, men jag insåg fort att det hade att göra med att jag hade använt för mycket, vilket lätt justerade efterföljande dagar. Det säger mig att detta serum är väldigt drygt då du bara behöver en liten klick för hela ansiktet. När det kommer till att jämna ut porerna och få hyn att se klarare ut så tyckte jag tyvärr inte att detta serum gjorde så mycket. Det kan ha att göra med att min hy redan vant sig vid en högre dos Niacinamide (15%) då denna innehåller enbart 5%. Jag kan absolut se att detta serum är ett bra nybörjarserum för de som är nyfikna på niacinamide. Eftersom jag alltid är ute efter produkter som ger mig en matt känsla blev jag inte så glad när detta istället gav mig en liten dos av glow, vilket i sig inte är något dåligt, men inget för mig som alltid blir så oljig runt lunchtid och framåt. Jag upplevde även att serumet i kombination med min dagkräm från Cosrx som också är i gelform byggde upp en känsla av för mycket produkt och min efterföljande rutin med primer och foundation satt inte lika bra som den brukar. Efter att jag hade testat olika varianter insåg jag att det som funkade bäst var att skippa dagkräm och använda primer direkt över detta serum. För att summera det hela så är fördelarna med detta serum: 1. En snygg stilren förpackning 2. En dryg produkt som lär räcka i fleeeera månader vilket också gör den väldigt prisvärd 3. Ingen konstig doft 4. Ingen irritation på huden och ger en känsla av en återfuktad hy. 5. Upplevs kunna passa många olika hudtyper. Nackdelar: 1. Jag såg ingen direkt förbättring på hudens struktur vad gäller porer och ojämnheter. Upplever att det finns bättre serum i liknande prisklass om man är ute efter just niacinamideeffekten. 2. Svår att kombinera med övrig hudvård i min rutin Tack @KICKS för att jag fick testa detta serum 🖤
Niacinamide Serum 50 ml
Niacinamide Serum 50 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!