/ Jag har fått äran, ännu en gång, att få testa en produkt och
Beauty Tester
Filippa
Beauty Pro
08/05/25-17:55(redigerad den 08/05/25-17:57)
Jag har fått äran, ännu en gång, att få testa en produkt och sedan få recensera den. Cashmere & Palo Santo från Donna Karan är en parfym som verkligen överraskade mig – på bästa sätt. Den lyckas förena värme, mjukhet och en subtil rökighet på ett sätt som känns både lyxigt och innerligt. Från första sprutet infinner sig en känsla av elegans och lugn, nästan som att svepas in i en exklusiv kashmirfilt framför en öppen brasa. Doften öppnar med en mild, nästan krämig träton där palo santo träder fram på ett sätt som är sofistikerat snarare än påträngande. Det finns en andlig, jordnära nyans i basen som påminner om rökelse, men även lite blommig och söt, utan att bli tung. Cashmere-noterna ger en len, lätt pudrig känsla som balanserar träigheten perfekt. Det finns också en antydan till sötma – möjligen vanilj eller tonkaböna – som rundar av doften och ger den en sensuell mjukhet. När det kommer till hållbarhet imponerade parfymen stort. På min hud satt den bekvämt i över åtta timmar, och doften utvecklades långsamt över tid – från den något intensiva träöppningen till en varm, kramande och hudnära bas. Projektionen är måttlig, vilket gör den idealisk för både dag- och kvällsbruk utan att bli för dominant i ett rum. Vill även tillägga att en parfym, oavsett märke, endast brukar hålla några få timmar. På huden smälte doften in vackert. Den kändes aldrig tung eller klibbig, utan snarare som en förlängning av min egen hud – bara betydligt mer raffinerad. Det är en sådan parfym som får en att vilja bära något elegant, men som samtidigt fungerar lika bra med en enkel, välskräddad vardagslook. Cashmere & Palo Santo är en parfym som utstrålar stillsam lyx. Det är inte en doft som ropar – den viskar, med pondus. En perfekt signaturdoft för dig som söker något sofistikerat, varmt och meditativt – utan att det blir för tungt eller trendkänsligt. Kortfattat är jag super nöjd med doften och rekommenderar den verkligen om man tycker om en lite träig samt varm doft. Den funkar absolut till sommaren, men som bäst skulle jag ändå säga att den passar bäst på hösten och vintern i och med att det är en rätt varm och tung doft.
Cashmere & Palo Santo EdP 100 ml
DKNY
Cashmere & Palo Santo EdP 100 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!