/ Jag har blivit utvald att testa Clinique daily calm makeup
Michai
Beauty Pro
29/08/26-17:49
Jag har blivit utvald att testa Clinique daily calm makeup balm, light medium 1 ✨ Jag har använt den i två veckor. Första intrycket: ”Hur i hela friden öppnar man den här??? 😅” Men så fort jag började mjuka upp balmens yta, fick upp lagom mängd och applicerade den i ansiktet förstod jag grejen. Den smälter så fint mot huden och känns otroligt mjuk och härlig att applicera. ✨ Det jag verkligen älskar är att den ger en fin och jämn täckning utan att kännas för mycket. Jag kan själv bygga upp precis den mängd jag vill ha och får ett naturligt resultat som passar perfekt till vardags. Jag kan lätt använda den till jobbet utan att känna att jag är ”för sminkad”. Nu återstår bara att se om den verkligen är icke-komedongen. Jag har tendens till att få finnar av nästan varenda cc-cream och foundation jag testat så vi får se hur huden reagerar på denna. Än så länge är jag nöjd 🥰 Fördelar ✅ - Har ingen doft. - Smälter fint in i huden. - Ger en naturlig bas och sitter fint under ögonen utan att bli kakig. Nackdelar ❌ - Lite svårt att få upp locket om man är fumlig eller blöt/krämig om händerna. - Viktigt att ha rena händer då man är och petar i produkten. Kan bli irriterande att inte kunna tvätta av sig produkten från händerna så man måste ha papper till hands. Sammanfattningsvis så är det en härlig produkt som ger en fin bas och naturlig look. Jag skulle nog gå ett steg mörkare om jag hade vetat men hösten är på g och med det bleknar solbrännan så det blir nog bra. Hade jag köpt den igen? Kanske, om den var på rea 💁‍♀️
Daily Calm™ Foundation Balm Deep 2
Clinique
Daily Calm™ Foundation Balm Deep 2
Fortsätt utforska gemenskapen!