Medik8 C-Tetra serum
Jag har bara hunnit testa Medik8 C-Tetra under en kortare period. Trots det är jag redan väldigt nöjd! Jag har väldigt torr hud och detta serum har framför allt hjälpt till att dämpa torrheten på djupet. Jag trodde inte att jag skulle gilla den oljiga konsistensen för jag brukar gilla serum utan olja men tycker om denna och den ger omedelbart näring och en jättefin lyster utan att kladda. Det är för tidigt att säga hur det påverkar hudtonen på sikt, men som fuktboost och glow-serum för torr hud är den toppen. Jag hoppas att det längre fram även ska ha mer synliga effekter på pigmenteringar. Jag har även använt den på hals och decolletage och tycker att den fungerar väldigt bra där.
En gång råkade jag lägga en fukttoner innan utan att tänka mig för och de produkterna krockade och det började flaga men jag borde ha förstått det innan eftersom det är olika formula.
Priset är i det högre spannet men eftersom det är C-vitamin i stabil form och produkten är dryg tycker jag ändå att den är värd pengarna. Om du har extremt fet hud kan den nog kännas för oljig.
Mycket positivt är att det är en stabil form av C-vitamin som inte oxiderar i flaskan vilket känns viktigt för mig när jag väljer C-vitamin produkt. Den får inte full pott (än) eftersom jag inte vet än hur den fungerar på pigmenteringar. https://www.kicks.se/medik8-c-tetra-serum-30-ml Medik8
C-Tetra Serum 30 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!