Jag har använt Ouai Hair Oil ett par gånger nu och här är mina första intryck. Oljan känns väldigt lätt och fin – den tynger inte ner håret och känns inte klibbig, utan smälter in snabbt utan att lämna någon fet känsla.
Doften är tycker jag är väldigt lavendelrik, vilket jag personligen gillar. Den känns fräsch och lugnande, nästan lite spa-aktig. Däremot kan den upplevas som ganska stark om man inte är ett fan av lavendel.
Jag tycker att den gör ett riktigt bra jobb med att ta ner frizz. Jag gillar särskilt att använda den i torrt hår någon dag efter hårtvätt, när frisset brukar börja komma tillbaka – då känns den som en räddare i nöden som jämnar ut och ger glans. Samtidigt fungerar den också bra i fuktigt hår innan styling för att skydda mot värme och ge en mjuk, glansig finish.
Enligt produktbeskrivningen innehåller den bland annat afrikansk galangarot, ama- och asiatiska gurkörtoljor som hjälper till att skydda håret mot värmeskador och färgblekning, samt vårdar kluvna toppar.
perfekt både för snabb “touch-up” i torrt hår och som skydd i fuktigt hår före styling