Jag har använt Charlotte Tilbury Magic Cream i ungefär en vecka nu, och min första känsla var faktiskt “wow, det här känns lyxigt”. Själva burken är tung och elegant, och när man öppnar den doftar det direkt exklusivt – lite åt det blommande hållet.
Krämen är ganska tjock i konsistensen, så jag var först rädd att den skulle kännas fet eller klibbig, men den smälte in i huden snabbare än jag trodde. Efter applicering kändes huden verkligen mjuk och “plump”, nästan som att den hade fått en extra dos fukt direkt. Jag märkte också att min foundation la sig jämnare ovanpå, så jag förstår varför många använder den som en primer. Efter att applicera kräm, behövs ingen primer.
Doften är fantastiskt och inte alls starkt. Doften är helt fantastiskt – den känns lyxig och elegant, nästan som en liten spabehandling varje gång jag använder den. Jag märker också att min bas sminkar sig jämnare och sitter bättre när jag har denna under, vilket är ett stort plus.
Priset är en annan sak. Visst, den är dyr, men upplevelsen och resultatet gör att den känns värd pengarna. Även om priset är högt så kommer jag absolut köpa den igen – för mig har den blivit en riktig favorit.
Jag älskar hur huden känns och ser ut efteråt, och doften gör verkligen hela upplevelsen ännu mer speciell. Det här är en riktig lyxkräm som ger både glow och känslan av något extra.
Betyg: 5/5