Jag hade turen att få testa Masterpiece 2 in 1 lash wow - volume & lenght från Max Factor i färgen Midnight black.
Detta är en 2 i 1-mascara som ger dig möjligheten att själv välja om du vill fokusera på volym eller längd. Det går självklart bra att blanda dessa och först använda längd för att sedan vrida borsten och lägga ett lager volym efter.
Jag har nu använt denna produkten i några veckor och här är lite av mina reflektioner.
Jag har testat både längd för sig och volym för sig samt testat att göra en mix av båda. Jag upplever dock inte att den bidrar med någon direkt volym utan jag ser det som en helt vanlig mascara. Skulle jag jämföra denna med mina andra mascaror så skulle denna få 3/5 just för att jag har andra mascaror som jag upplever att jag får mycket mer längd och volym av.
Jag skulle säga att mascaran i sig är bra om man är ute efter en vanlig vardagsmascara som ger ett litet fylligare intryck och mer färg.
Förpackningen kändes dock väldigt billig och plastig. Den guldiga pluppen på toppen, där man kan välja om man vill ha volym eller längd, var väldigt glappig och kändes väldigt billig.
Positivt
• Smidigt att ha en produkt med två ”användningsområden”
Negativt
• Plastig förpackning
• Levde inte upp till förväntningarna gällande volym och längd