Jag hade turen att bli utvald av KICKS för att testa Too Faced Better Than Sex Mascara (Black), så jag har använt den här mascaran de senaste dagarna.
Mitt övergripande intryck är att det finns en anledning till att den har blivit en klassiker. Mina fransar är ganska vanliga, varken särskilt långa eller täta, men efter applicering märks det tydligt att de ser fylligare och mer definierade ut. Dessutom håller böjen sig hela dagen. Även när jag har bråttom och bara applicerar två lager ser ögonen piggare och mer framträdande ut.
Jag gillar också att resultatet inte blir överdrivet. Fransarna får en tydlig volymökning, men mascaran passar fortfarande bra till vardags, på jobbet eller till en enkel makeup. Den ger inte den tunga känslan som vissa produkter kan ge, där fransarna nästan ser ut som lösögonfransar. Om man är lite noggrann vid appliceringen är det dessutom inte särskilt lätt att få klumpar.
Om jag ska nämna några nackdelar så är den inte särskilt vattenfast, och produktnamnet känns lite pinsamt. När det gäller själva resultatet rekommenderar jag den gärna till andra, men varje gång någon frågar vilken mascara jag använder måste jag nästan samla mig lite innan jag säger hela namnet. Särskilt eftersom några av mina minderåriga syskonbarn nyligen har börjat intressera sig för smink och ofta frågar mig om produkter som är värda att testa. Jag rekommenderar gärna mascarans effekt, men att säga produktens fullständiga namn högt känns fortfarande lite smått pinsamt. 😅
Sammanfattningsvis har testupplevelsen varit mycket positiv. Som en mascara som fokuserar på volym och böjda fransar lever den i stort sett upp till mina förväntningar, och jag förstår varför den fortfarande är så populär efter alla dessa år. Jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa den igen i framtiden. Jag önskar bara att jag slapp förbereda mig mentalt varje gång jag ska rekommendera den och säga namnet högt. 😄
Too Faced
Better Than Sex Mascara Black