/ Jag hade turen att bli utvald av KICKS för att testa Rudolph
Danfeng
Beauty Pro
06/05/26-17:36
Jag hade turen att bli utvald av KICKS för att testa Rudolph Care Gentle Cleansing Foam, och mitt helhetsintryck är att det är en väldigt typisk “mild” rengöring. Pumpen ger direkt ett fint, krämigt skum, vilket är väldigt smidigt och minskar friktionen från att själv behöva löddra upp produkten. Känslan på huden är mjuk och behaglig, och själva rengöringen känns skonsam – särskilt när huden är lite känslig eller på morgonen när man precis vaknat, då den ger en lugn och trygg känsla. Formulan känns överlag naturlig och mild, och efter tvätt är huden ren utan att kännas stram, snarare lite mjuk och återfuktad, vilket är ett stort plus för torr och känslig hud. Om man ser det ur ett perspektiv av fet hud är den däremot inte lika “allround”. Vid lättare talgproduktion i vardagen, eller som morgonrengöring, fungerar den absolut bra – huden känns fräsch utan att bli irriterad. Men under sommaren när huden producerar mer olja, eller om man har använt solskydd och smink, märks det tydligt att rengöringsförmågan är något svagare. Även när man först använt en rengöringsolja och sedan följer upp med denna, kan det kännas som att huden inte blir helt ren. Den fungerar mer som att “skonsamt avlägsna överflödigt fett” snarare än att ge en djupgående rengöring, så man får inte den där riktigt kraftiga avfettande känslan. Jämför man med produkter i samma prisklass, som till exempel Lancôme Gel Éclat Clarifying Cleanser, blir skillnaden ännu tydligare. Lancômes variant är mer fokuserad på rengöringskraft, med starkare talgborttagning och en mer direkt fräsch – ibland nästan lätt stram – känsla efter tvätt. För personer med mycket fet hud eller som lätt får tilltäppta porer kan den ge en tydligare känsla av att huden verkligen blivit ordentligt rengjord. Rudolph Care ligger istället mer åt det hudvårdande hållet, med större fokus på återfuktning och mildhet, men når inte upp till samma nivå när det gäller att avlägsna olja och ge en djup rengöringskänsla. Förenklat kan man säga att den ena är mer “mild och vårdande”, medan den andra är mer “kraftfullt rengörande”. Doften är dessutom lätt och växtbaserad, inte för stark och den stannar inte kvar länge på huden, vilket gör upplevelsen avslappnande utan att kännas parfymerad. Under tiden jag använt den har jag inte upplevt någon sveda, rodnad eller finnar, och under perioder av väderomslag har den till och med hjälpt till att hålla huden mer stabil. Sammanfattningsvis är det ett väldigt behagligt val om man söker något milt, icke-irriterande och som inte överrengör huden – men om du har fet hud och vill ha en tydligt kraftfull rengöring kan den upplevas som lite för snäll.
Gentle Cleansing Foam 150 ml
Rudolph Care
Gentle Cleansing Foam 150 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!