Jag hade turen att bli utvald av Kicks för att testa Benefits Play Daze liquid blush (jag har nyansen Berri). Fick hem den igår och var tvungen att testa direkt idag! Här kommer min lilla review:
Först färgen – Berri är verkligen en sån där “snäll” bärrosa. Inte särskilt stark, men på huden får man en väldigt naturlig glow, typ som när man precis har tränat och fått lite färg i ansiktet.
Texturen gillar jag faktiskt mycket. Den är väldigt lätt och flytande, och den smälter in i huden direkt utan att bli fläckig. Den är inte särskilt kräsen med verktyg heller – jag har kört med fingrarna och det funkar hur bra som helst. Väldigt nybörjarvänlig, svårt att råka ta för mycket och förstöra hela sminket.
Men en grej som är ganska tydlig – pigmenteringen är rätt mild. Första gången man applicerar är man lite såhär: “eh… syns det ens?” 😂
Jag behöver bygga upp den i 2–3 lager för att få mer effekt, men fördelen är att det nästan är omöjligt att misslyckas. Det ser alltid naturligt ut oavsett.
Finishen är mer åt det mjukt matta hållet, inte så där glansigt “dewy”. Jag tycker ändå att den får huden att se lite finare ut – men bara om huden är i okej skick. Har man lite finnar eller små knottror (som jag ibland har), så döljer den inte direkt, men den framhäver det inte heller. Väldigt… ärlig 😅
Hållbarheten är helt okej, funkar bra för en vanlig dag.
Lite små klagomål då:
Förpackningen… jag är lite kluven. Den är söt, men också lite som en leksak? (speciellt den där runda toppen… vet inte riktigt haha).
Och den är inte en sån produkt som får en att bara “wow jag måste köpa direkt”. Den känns mer som ett säkert kort – lätt att använda och svår att göra fel med.
Sammanfattningsvis:
Vill du ha en naturlig, vardaglig blush som är lätt att jobba med – då är den här jättebra.
Men om du vill ha något som verkligen syns och sticker ut direkt, då kanske den känns lite för diskret.
Benefit
Play Daze Liquid Blush Apricotta