Jag fick testa Cliniques mascara och generellt sett så tycker jag att den är bra. Jag har väldigt långa och ganska böjda fransar naturligt, vilket såklart är en fördel, men ibland kan jag också tycka att det gör så att resultatet lätt blir klumpigt. Jag tycker dock att denna mascara presterade väldigt bra och det blev inte klumpigt. Ögonfransarna blev långa och böjda och den är också ganska enkel att tvätta bort men den håller ändå bra och smetar inte ut sig runt ögonen. Det kan jag annars ha problem med, men denna håller sig bra på fransarna och faller inte av. Jag har testat den under tiden jag har varit i alperna och åkt skidor så den har fått ett ganska hårt test eftersom vinden lätt gör att ögonen vattnar sig, men den har hållit ändå även om den inte är vattenfast! Perfekt👍🏼 Kommer nog köpa om den faktiskt. Gillade formen på borsten också, för den gör så att man lätt kommer åt överallt. Det enda negativa jag kan komma på är väl att det är fibrer i, som små hårstrån. Jag vet inte om det fungerar bättre för någon som har kortare fransar men för mig tycker jag inte att dessa fibrer behövs😊
Clinique
High Impact Nutri-Dimension Mascara Black