/ Jag fick möjligheten att testa Innisfree Green Tea Seed
Nathalie
Beauty Pro
17/09/26-12:54
Jag fick möjligheten att testa Innisfree Green Tea Seed Hyaluronic Cream. 💚 Hur den beskrivs Green Tea Seed Hyaluronic Cream är enligt beskrivningen krämig med lätt konsistens, den ska dels ge långvarig fukt men också balansera produktionen av hudens fukt- och talgnivå. Kombinationen av grönt te och hyaluronsyra ska stärka hudbarriären, få huden att se friskare ut och med mer lyster. 💚 Min hud Normalt sett ganska torr, speciellt när det börjar bli kallare ute. Min hud är inte specifikt känslig mot hudvårdsprodukter utöver mina kontaktallergier. 💚 Hur den känns Jag tycker att den känns lite som ett mellanting av kräm och gel, med gelens lätta känsla och krämens återfuktning. Den sjunker in snabbt i huden men man känner ändå av just de återfuktande egenskaperna. Jag har inte känt mig torr och stram under tiden jag testat den men jag vet inte om den är återfuktande nog under vintern för någon med väldigt torr hud. Som ansiktskräm under den varmare perioden tror jag dock att den kan passa alla! Den är i princip helt doftfri vilket är ett väldigt stort plus! 💚 Hur jag använt den Enligt beskrivningen ska den kunna användas både morgon och kväll, så det är exakt vad jag har gjort. Jag bytte bara ut min dag- och nattkräm mot den här nya. 💚 Vad jag tycker Jag fick dessvärre en hel del plitor och finnar när jag började använda den här krämen (och jag har i princip aldrig någonsin finnar i vanliga fall), vilket gjorde att jag avbröt testandet tidigare än jag normalt sett skulle gjort med en hudvårdsprodukt. Jag tänker dock att det här är något tillfälligt med min hud och jag kommer därför gå tillbaka och testa den senare igen för att se om jag får samma resultat. För utöver det så gillar jag verkligen Green Tea Seed Hyaluronic Cream! 💚 Sammanfattning På det stora hela en väldigt bra kräm som jag hoppas att jag kan återgå till vid ett senare tillfälle. Definitivt något jag skulle kunna tänka mig att köpa om jag inte får finnar igen! Skulle absolut rekommendera Innisfree Green Tea Seed Hyaluronic Cream till någon som vill ha känslan av en gel men alla fördelar som kommer med en kräm. Därför skulle jag ändå ge den 4 av 5 stjärnor!
Innisfree Green Tea Seed Hyaluronic Cream 50 ml
Innisfree
Innisfree Green Tea Seed Hyaluronic Cream 50 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!