Jag fick möjligheten att få prova kerastase kända och ökända genesis härserum som då påstås ska minska håravfall!
För det första, flaskan är otroligt fin. Verkligen trevlig tyngd, älskar ombrefärgen, den är i glas vilket känns väldigt lyxigt. Orange är min favoritfärg och den går i dom tonerna så plus där🧡
Man ska applicera serumet morgon och kväll och en applicering är 4 "doser". 4 pipetter upp till strecket som är tydligt utmärkt. Jag måste säga att dom verkligen lyckats med att man enkelt genom att klämma på pipetten får upp en dos exakt till strecket.
Men, det går åt väldigt mycket produkt på bara en dag, och då vill dom att man använder det i flera veckor. Jag upplever att serumet är väldigt odrygt och efter bara några dagar är det tydliga cm som redan försvunnit ur flaskan.
Jag känner mig osäker på att serumet ens kommer räcka hela den period som kerastase anser är rätt behandlingstid. Jag har läst många andra vittna om samma sak att produkten inte räcker för den angivna tiden vilket känns lite tråkigt med tanke på det höga priset.
Jag tycker att produkten känns väldigt behaglig, svalkande och väldigt återfuktande för hårbotten men det blir väldigt mycket gel och håret blir helt blött och kladdigt en bra stund efter och det tar sin tid för serumet att torka in.
Det positiva dock är att jag inte upplever att det gör håret fett eller flottigt alls efter applicering.
Nu till doften, initialt älskade jag doften. Den kändes lyxig och "frisörig". Men, den är alldeles för stark för de flesta tror jag. Om doften varit hälften så stark hade det räckt. Den sitter fortfarande kvar efter ett dygn och man får nästan ont i huvudet av den. Så är man känslig för dofter skulle jag säga att den tyvärr blir obrukbar.
Det känns också lite onödigt att ha en sån stark doft på ett serum som är till för hårbotten och mer har ett medicinsk syfte i att motverka håravfall. Den kunde gärna varit parfymfri tycker jag då den nästan tar över eventuella parfymer man applicerar tom.
Jag tycker tyvärr inte heller att jag fick några resultat som är värda att nämna efter 4 veckors användning, kanske att jag tappade lite mindre hår och jag gillar proceduren av att applicera såna här saker. Det var väldigt spännande att prova!
Men för det höga priset och med tanke på hur snabbt den tar slut så skulle jag ge den 4 av 10 i slutbetyg 💁♀️