Jag fick möjlighet att testa ansiktskrämen från Paula’s Choice genom Kicks Beauty Tester så här kommer min recension nu när jag provat den under en lite längre tid 🌸
Jag har en kombinerad hud som har lätt för att bli oljig under dagen, speciellt i t-zonen. Kan även ibland lätt känna min torr utav vissa nedmattande produkter som om huden inte får tillräckligt med fukt. Har även känslig hy så kan lätt reagera på vissa produkter. Då jag är 35 år har jag även börjat få finare linjer.
Upplever att krämen är väldigt lätt och den sjunker snabbt in i huden utan att man känner sig fet vilket är ett stort plus. Huden kändes även återfuktad trots den lätta konsistensen så jag blev positivt överraskad. Jag har heller inte fått några reaktioner på produkten som jag ibland kan få pga min känsliga hy.
Efter en tids användning så upplever jag att huden fått ett mer lyster och jag kan tänka mig att det kanske även ger mer resultat över ännu längre tids användning. Något jag uppskattar väldigt mycket också är att sminket lägger sig väldigt fint när man använder denna. Vissa krämer kan ju lätt göra att sminket inte fäster så bra osv men inte denna. Jag har använt denna krämen som dagkräm då jag velat ha lite fetare kräm på natten så för mig har det fungerat väldigt bra. Tror dock att den hade varit lite för lätt att endast använda som både dag och nattkräm just i mitt fall. Så det är det enda ”negativa” som jag upplever om man ska hitta något. Dock gillar jag att kunna ha en nattkräm som är lite fetare så för mig gör det inget.
Sammanfattning:
+ Lätt gel som inte gör huden fet för oss med kombinerad hud men man känner sig ändå återfuktad
+ Sminket lägger sig fint ovanpå
+ Huden har fått ett lyster
+ Fungerar på min vanligtvis känsliga hud
- Lite för lätt konsistens för att ha på natten
Skulle jag köpa produkten nu när jag testat den? Helt klart 👍🏻
Pro-Collagen Peptide Plumping Moisturizer 50 ml