/ Jag fick hem Redken Acidic Color Gloss Treatment och har
Beauty Tester
Linda
Beauty Pro
16/06/25-15:17
Jag fick hem Redken Acidic Color Gloss Treatment och har testat den i två veckor nu. Wow vilken salongskänsla man får, väldigt god svag doft av lite frukt och blommor när håret har torkat. Dock rätt så stark doft när man använder den och ja man ska absolut ha engångshandskar på sig!  Jag använde som vanligt schampo först, sen torkade jag håret med handduk och applicerade sedan Redken Acidic Color Gloss Treatment i hela håret och lät det verka i ca 5 - 10 minuter. (Första användningen satt det i 5 minuter och andra användningen 10 minuter. ) sköljde sedan ur håret och hade i balsam. Såg i efterhand att man kan ha i balsamet direkt i håret utan att skölja ut det först! Men till resultatet då, jag upplever att håret är mindre frissigt och håller sig så i några dagar utan att jag fixar med håret. Håret doftar gott och känns otroligt fräscht och lent. Lätt att borsta igenom och lätt skött! Rekommenderar denna produkt men då kanske att man kör schampo och balsam från samma serie! Det som är mindre bra är att den är otroligt stark, så engångshandskar är ett måste annars mår dina händer inte bra! Produkten är väldigt rinnande så att ha den i handen och sedan arbeta in den i håret går inte, men får hälla direkt i håret och arbeta därifrån! Undvika kontakt med ögonen är svårt när den är så pass rinnande så man får tänka sig för och inte göra detta när man har bråttom! Den får 3 av 5 stjärnor av mig!
Fortsätt utforska gemenskapen!