Jag fick hem KÉRASTASE Genesis Serum Anti Chute Fortifiant för 2 veckor sedan och har provat serumet varje kväll sen dess 🌃
Serumet ska stärka och fräscha upp hudbarriären i hårbotten samt reducera håravfall både gällande hela håret och brutna toppar 💁🏼♀️
Jag har långt hår och har alltid haft tjockt hår oxå men jag har haft väldigt mycket håravfall pga stress och viktminskning den sista tiden. Som bilderna visar blir min hårborste full direkt och när jag duschat får jag rensa silen då det är en massa hår där.
Min hårbotten är känslig och den här årstiden blir den extra irriterad och kliande.
Så det här serumet har jag tittat på flera gånger men inte kommit mig för att köpa.
Förpackningen är en glasflaska med pipett. Glas i badrummet ger mig alltid ett stresspåslag då jag spräckte förra tvättstället med just en glasflaska…
Det är enkelt att dosera ut 3-4 pipetter runtomkring i hårbotten och sedan massera in det.
Serumet är lite tjockare så det är inget som droppar å kladdar överallt utan det håller sig där jag doserar ut det.
Doften är lite maskulin men jag störs inte av den och jag känner inte av doften alls sen när serumet torkat in.
Något som jag var rädd för var att serumet skulle tynga ner och göra håret fett snabbare men det gör det inte alls. Jag upplever snarare att mitt hår inte blir fett lika snabbt nu sen jag började använda serumet.
Jag har inget negativt alls att säga om produkten mer än att den ligger i den högre prisklassen 💸och är allt annat än dryg. Uppskattningsvis kommer flaskan räcka i ca. 6 veckor.
Hur känns då min hårbotten nu? 💖
Jo, den känns lugnare och jag har inte lika mycket torra partier som för 2 veckor sedan.
Resultatet angående håravfallet får jag återkomma med när jag använt upp flaskan och det har gått några veckor då det här serumet inte gör underverk över en natt även om man gärna hade önskat det.
KÉRASTASE
Genesis Serum Anti Chute Fortifiant 90 ml