/ Jag fick hem Charlotte Tilbury Glowgasm Beauty Light Wand i
Nathalie
Beauty Pro
25/09/25-17:18
Jag fick hem Charlotte Tilbury Glowgasm Beauty Light Wand i färgen Pinkgasm för att testa. Är väldigt tacksam för den här chansen, tack Kicks!
Först var det en del förvirring kring vad produkten egentligen var för något. Först trodde jag blush men på Kicks hemsida ligger den som highlighter. Landade tillslut att det väl är en glowig blush.
Jag har ganska blandade tankar om den här produkten. Det första som slog mig var att tuben knappt är halvfull vilket känns under all kritik på en såhär dyr produkt. Jag har inget emot applikatorn i sig, tycker det är smart att man kan vrida den till off så det inte kommer ut mer produkt, men på den här korta tiden har förpackningen blivit otroligt kladdig.
Egentligen visar väl videon (som jag är jättenervös över att posta 😅) de här sakerna, men här kommer en beskrivning ändå:
Formulan är fin tycker jag som föredrar flytande blush. Den är lätt att blanda ut och blir relativt transparent på huden, men vill man bygga upp mer färg blir det istället fläckigt, som att man jobbar bort produkten från huden istället för att bygga på mer. Finishen är inte sådär in-your-face-glowig vilket jag uppskattar eftersom att jag gillar matt finish (men applicerar gärna highlighter där jag vill ha glow), men den är absolut inte matt. Och färgen är jättefin!
Jag landar ändå i att det här inte är en produkt jag skulle köpa. Jag har varit nyfiken på den men kan verkligen inte tycka att priset är rättfärdigat hur fin färgen än är. Den presterar helt enkelt inte tillräckligt bra för att motivera kostnaden.
Vill sammantaget ge den 2.5 av 5 i betyg