Jag fick hem Anastasia Beverly Hills Archibrow Brow Pencil i färgen Ebony för att testa.
Så fort jag fick höra om att den skulle lanseras visste jag att det skulle kunna vara en perfekt brynpenna för mig.
Jag har naturligt tjocka och fylliga bryn men jag har gjort microblading för att fylla i de ”glapp” jag har i brynen. Det är 3 år sedan jag fyllde på dem senast och därför letar jag ständigt efter brynpennor med så smal spets som möjligt för att kunna fylla i där färgen har släppt.
Initialt var den ganska svår att använda. Själva produktens spets är extremt tunn men förpackningen som är runt själva spetsen är rätt tjock. Detta gör det väldigt svårt att se själva spetsen när man arbetar med produkten. Det är som att plasten runt om är i vägen.
Med tanke på hur tunn pennan är måste man vara försiktig och inte snurra ut för mycket då pennan kan brytas av.
Efter att ha använt den i flera veckor och vant mig vid förpackningens utformning är det lite lättare att jobba med produkten. Men jag hade nog velat ha en lite mjukare penna då jag upplever att jag behöver trycka ganska hårt mot huden för att få färgen att synas.
En grej som verkligen irriterar mig (och är ett stort minus) är att förpackningen inte har något lock. Absolut, man kan skruva ner den. Men förpackningen är aldrig helt stängd. Så släng inte kartongen om du köpt produkten. Den kommer du behöva.
Allt som allt en bra brynpenna som gör vad den ska men förpackningen skulle behöva ett lock och vara smalare upptill.
Betyg 4/5
Anastasia Beverly Hills
Archibrow Brow Pencil Granite