/ Jag fick den stora äran att få recensera Redken Acidic Gloss
Beauty Tester
Sofia
Beauty Star
05/06/25-15:09
Jag fick den stora äran att få recensera Redken Acidic Gloss Shampoo, men till min stora förvåning låg det en Acidic Color Gloss Treatment i paketet.
Mina egenskaper:
-lockigt hår
-torr/känslig hårbotten
-obehandlat
När du öppnar förpackningen för första gången så måste du skruva av korken och ta bort en skyddande plast.
Hur använder du produkten?
Först schamponerar du håret som vanligt, sedan handdukstorkar du håret och applicerar produkten med handskar. Låt verka i 5-10 minuter och skölj ur, applicera sedan balsam.
Så här gick jag tillväga:
Jag började med att schamponera håret och handdukstorkade det. Sedan tog jag på mig plasthandskar och applicerade produkten, jag tog ungefär en femkrona i storlek och applicerade främst i längderna. På förpackningen står det att man ska undvika kontakt med huden så jag var väldigt noga med att inte gnugga in något i hårbotten. Lämnade produkten i håret i 7 minuter innan jag sköljde ur den och applicerade mitt vanliga balsam (Redken all soft mega curls) sedan lät jag mitt hår självtorka. För att produkten inte skulle bli överskuggad av någon annan applicerade jag inte mina vanliga produkter, men jag tror att jag skulle nått ett bättre resultat än vad bilden visar.
Produkten innehåller silikoner, så om du har lockigt hår som mig kan det vara bra att ha ett djuprengörande schampo hemma. Dock anser jag att mitt hår inte har mindre frizz efter att ha använt denna produkten, jag kanske använde för lite produkt?
✅ Bra egenskaper
1. Ger intensiv glans
– Behandlingen är utvecklad för att ge en “glass hair”-effekt, vilket innebär spegelblank glans och ett slätt ytskikt på håret.
2. Färgbevarande
– Den sura pH-formulan (ca 4.5) hjälper till att stänga hårstråets fjällskikt efter färgning, vilket gör att färgen håller längre och inte tvättas ur lika snabbt.
3. Mjukgör och stärker håret
– Innehåller aminosyror och vårdande ingredienser som stärker hårets struktur och minskar risken för att det går av.
4. Motverkar frizz
– Slätar ut hårstrået och minimerar friss, särskilt på kemiskt behandlat eller torrt hår.
5. Vegansk formula och fri från sulfater
– Bra för dig som är mån om ingrediensernas ursprung eller har känslig hårbotten.
Och nu till det bästa mina beauty älskare:
KICKS har just nu 20% på hårvård, så om ni har varit sugna på att testa denna produkt så kan ni slå till fram till 24/06-24. Då betalar ni 463,20kr istället för 579!