Jag fick chansen att testa SlickHair Anti-Flyaway Hair Wand, som är tänkt att snabbt tämja flyaways och babyhår och ge den där polerade, sleek finishen. Och jag måste ändå säga att den fungerar riktigt bra, till en början.
Det jag gillar mest är att den faktiskt lyckas lägga ner mitt babyhår och småhår och ger en väldigt fin och välfixad finish. Det är verkligen en sån produkt som är smidig att ha när man vill fixa till hårfästet eller några envisa småhår utan att behöva göra om hela frisyren.
MEN… hållbarheten är tyvärr inte riktigt där för mig. Resultatet håller bara i några timmar innan småhåren börjar göra lite som de själva känner för igen. 😅 Jag hade därför önskat betydligt längre hållbarhet, särskilt eftersom produkten marknadsförs som något för snabba touch-ups och en sleek look.
En annan nackdel för just mig är själva borsten. Jag har hår som är åt det lockigare hållet och borsten fastnar ganska ofta i håret, vilket gör appliceringen lite frustrerande. Istället för en snabb och enkel touch-up blir det ibland mer “okej, hur får jag nu loss den här utan att förstöra resten av håret?”. 😂
Däremot måste jag verkligen ge ett plus för förpackningen och formatet. Den är väldigt smidig och lätt att ta med sig on the go, vilket gör att man enkelt kan slänga ner den i väskan och toucha upp håret lite var som helst under dagen. Det är definitivt ett plus för den som gillar att ha sina stylingprodukter med sig, även om jag personligen föredrar produkter som håller så pass bra att jag slipper släpa med mig dem för att behöva göra touch-ups några timmar senare. 😅
Så sammanfattningsvis tycker jag absolut att produkten gör det den ska, framför allt när det kommer till att lägga ner babyhår och skapa en snygg finish. Men för mitt hår hade jag behövt bättre hållbarhet och en borste som är lite mer lättanvänd.
Tyvärr är det därför ingen produkt jag själv kommer köpa igen eller rekommendera vidare, även om jag kan se att den kan fungera riktigt bra för någon med en annan hårtyp eller som uppskattar att ha en smidig touch-up-produkt med sig under dagen.
SLICKHAIR
Slick Stick Anti-Flyaway Hair Wand 10 ml