/ Jag fick chansen att prova detta serum. Jag har nu provat
Kim
Beauty Pro
03/02/26-10:40
Jag fick chansen att prova detta serum. Jag har nu provat det I sju dagar och här är mina tankar. Jag är 35 år och har relativt fin hud. Jag experimenterar med olika aktiva produkter och är väldigt intresserad av hudvård. Jag har kombinerad hud som får tilltäpptheter men samtidigt torrhetslinjer. Jag har inte hört talas om ectoin tidigare så därför kändes detta serum extra spännande. Det är kul med något annat än hyaluronsyra liksom, även om jag personligen älskar hyaluronsyra! Detta serum är mjölkigt och tjockt i konsistensen. Det känns som att det lägger sig som ett skyddande överkast på huden. Tanken är att det ska skydda cellerna och kapsla in fukten i huden så den stannar kvar där den behövs. Den skyddar även mot yttre stress som väder, vind och föroreningar. Det är perfekt att använda efter aktiva syror tex. Mandelsyra, bha eller retinol för en extra lugnande effekt och återfuktning. Jag tycker dock inte att serumet är så drygt. Det känns som att jag behöver 3-4 droppar för att känna att man täcker hela ansiktet. Jag kan även tycka att produkten lite lägger sig som ett fettigt lager på huden och inte riktigt sugs in direkt. Detta märker jag dock mest när jag applicerar min hudkräm efteråt. Jag får inte denna känsla när jag bara applicerat serumet ensam på huden. Det kan också vara att jag inte är tillräckligt torr. Jag tycker man absolut ska prova detta serum om man är torr, irriterad eller vill stärka hudbarriären.
Klicka på ett alternativ för att rösta
Har du provat detta serum och gillar du det?
13Bidrag
Ja, jag har provat det och gillar det! 💦
Nej, jag har inte provat/gillar det inte! 😶‍🌫️
7% Ectoin + Hyaluronic Acid Milky Hydrating Serum 20 ml
Paula's Choice
7% Ectoin + Hyaluronic Acid Milky Hydrating Serum 20 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!