Jag fick återigen möjligheten att vara Beauty Tester, tack Kicks 🌸 Den här gången testade jag Oscar de la Rentas parfym New York Edp.
Jag har tyckt att det varit lite svårt att utvärdera den här eftersom att parfym är så subjektivt och att alla kan uppfatta dofter helt olika.
Doftmässigt är den inte riktigt vad jag trodde att den skulle vara. Doftnoterna jordgubb och vanilj känner jag inte hur mycket jag än försöker. Jag har faktiskt haft svårt att komma fram till vad den luktar, när den är helt nysprayad känner jag som en tvålig rosdoft som sen övergår i någon annan tvålig doft. Ibland tycker jag att den luktar fruktigt, ibland blommigt.
Hållbarheten går inte att klaga på, på mig doftar den precis hela dagen utan påfyllning. Den är inte heller tung utan luktar ganska lagom mycket ändå.
Något som är väldigt positivt är den fina och uppenbart påkostade flaskan! Den är stabil, korken sitter otroligt bra och sprayfunktionen är den bästa jag stött på, någonsin. Den har också ett rimligt pris.
Någon som gillar blommiga dofter (vilket jag generellt gör) med ros i kan kanske gilla den här! Men jag skulle inte rekommendera att köpa den utan att prova den först.
Totalt sett vill jag nog ge New York Edp 3/5 i betyg, där flaskan och hållbarheten drar upp betyget jag skulle gett den enbart för doften.
Oscar De La Renta
New York EdP 50 ml