Jag fick äran utav Kicks att testa en serie med tre solskyddsprodukter från Matas Stiber innehållande sollotion, sun face creme och sun stick vilket gladde mig.
Sollotion är en behaglig solskyddskräm för kroppen med solskyddsfaktor 30 som är vattenfast. Vid applicering känns den sval och skön. Den har en lätt doft som försvinner snabbt. Jag upplevde att den är väldigt återfuktande, den var inte kladdig men tog lite tid innan den la sig i huden och huden kändes därav lite blank och fuktig. Men en lätt dusch över så var detta borta och kändes toppen. Solskyddet var bra även efter duschen så är definitivt vattenfast vid bad också.
Sun face creme är ett solskydd för ansiktet på 50 som dessutom är vårdande mot rynkor och uv strålar. Jag skulle säga att denna ansiktskräm är toppen just för stranden då den är vattenfast och om man inte har smink över. Detta eftersom den lägger sig som en lätt hinna och man blir lite glansig. Jag hade hoppats på att man kunde ha den som en dagkräm med smink över men i mitt fall fördrar jag då en vanlig dagkräm med solskydd, däremot för stranden är den perfekt som sagt.
Sun sticket är toppen, lätt, behaglig och återfuktande, kladdar inte alls. Jag hade den på läpparna och över näsan och är perfekt, syns inte och gör läpparna mjuka dessutom. Kommer köpa denna framöver
Matas Striber
Sun Lotion SPF 30 Fragrance Free 200 ml