/ Jag fick äran att testa solkrämen SPF50+ Everyday Face
Beauty Tester
Mimmi
Beauty Star
25/05/25-19:22
Jag fick äran att testa solkrämen SPF50+ Everyday Face Lotion från Bondi Sands, tack mycket Kicks! 😍 Produkten är som namnet antyder en solkräm som är gjord för att användas i ansiktet med SPF50+. Solkrämen har en vattenavvisande formula som ger UVA- och UVB-skydd. Enligt beskrivningen ska krämen ge 72 timmars fukt och den är parfymfri samt cruelty free vilket är toppen! 🌞 De beskriver även att solkrämen ska fungera utmärkt under sminket så jag bestämde mig för att testa det. Det första som jag la märke till var att solkrämen hade den karakteristiska doften som en klassisk solkräm i jämförelse med andra solkrämen som jag har testat för ansiktet. Konsistensen var även mer lik en "vanlig" solkräm i jämförelse med vissa koreanska solkrämer som mer liknar en ansiktskräm. Solkrämen gör huden lite mer glansig men den lämnar ingen vit hinna. När jag testade den under smink och märkte ingen skillnad på sminket i jämförelse när jag har använt någon annan solkräm under sminket🧴 Sammanfattningsvis är SPF50+ Everyday Face Lotion från Bondi Sands en bra solkräm! Den slår tyvärr inte min nuvarande som jag använder till vardags under smink. Detta är för att jag föredrar en solkräm med en konsistens som en ansiktskräm mer än en "klassisk" solkräms konsistens. Men jag kommer använda Bondi Sands mer till sommaren när jag kommer bada mer eftersom den är vattenresistent vilket min nuvarande solkräm inte är. Det finns alltså en tid och plats då denna solkrämen kommer passa utmärkt till mig 🏊‍♀️
SPF50+ Everyday Face Lotion 75 ml
Bondi Sands
SPF50+ Everyday Face Lotion 75 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!