/ Jag fick äran att testa Rituals nya The Ritual of Yozakura
Leonor
Beauty Pro
08/09/26-08:36
Jag fick äran att testa Rituals nya The Ritual of Yozakura Pink Sugar Body Scrub för ett tag sedan och eftersom jag inte riktigt är typen som recenserar en produkt efter tre användningar och ba “WOW, LIFE CHANGING!!!” så har jag väntat. Och väntat. Och testat. Nu är jag inne på min tredje burk när jag skriver den här recensionen och jag kan bara säga: WOW Jag är generellt inte särskilt förtjust i body scrubs. Framför allt inte Rituals scrubs, eftersom jag tidigare upplevt dem som ganska grova och gryniga för min känsliga hy. Dessutom brukar jag få den där klibbiga/oljiga känslan efteråt som på något sätt försöker gaslighta mig till att tro att min hud blivit lenare… när det egentligen bara är oljan som ligger där och gör sitt jobb. 😭 Men den här skrubben? Helt unik. Jag vet inte om Rituals har ändrat sin formula generellt eller om det bara gäller just Yozakura-varianten, men konsistensen är verkligen något annat. Den är len, fluffig och samtidigt härligt koncentrerad, vilket gör att man inte behöver ta halva burken för att faktiskt få effekt. Jag använder den ungefär 1–2 gånger i veckan, beroende på vad min hud behöver, och trots att den exfolierar ordentligt är den otroligt skonsam. Man slipper den där halvt smärtsamma känslan som vissa scrubs ger där man efteråt undrar om man precis exfolierat huden eller slipat ett trägolv. 😂 Samtidigt känner man sig verkligen ren och ordentligt exfolierad efter användning  utan att huden känns strippad eller irriterad. Och doften?! Den är precis lika underbar som resten av Yozakura-serien och det är verkligen en av de saker jag älskar mest med produkten. Jag brukar kombinera skrubben med Yozakura-duschskummet, kroppskrämen och den skimrande kroppsoljan, och den kombinationen är honestly svårslagen. Resultatet är babylen hud, ett fint glow och en doft som hänger kvar i minst 12 timmar. Det är nästan lite orimligt hur länge man kan gå runt och lukta gott efter en dusch men jag tänker inte klaga. 😌 Det är väldigt sällan jag ger en produkt 10/10, särskilt när jag från början inte ens är ett fan av kategorin. Men den här har faktiskt lyckats konvertera mig. Jag är inne på min tredje burk, och det säger väl egentligen allt. Jag är officiellt omvänd till body scrubens religion Den här kommer jag fortsätta köpa löpande framöver. 10/10 från mig och utan tvekan den bästa produkten jag någonsin fått äran att testa och recensera.
The Ritual Of Yozakura Pink Sugar Scrub Rituals The Ritual Of Yozakura Pink Sugar Scrub
Rituals
The Ritual Of Yozakura Pink Sugar Scrub Rituals The Ritual Of Yozakura Pink Sugar Scrub
Fortsätt utforska gemenskapen!