Jag fick äran att testa Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo som Beauty Tester.
Jag har torrt och tjockt hår som är slingrat, med blonda slingor, vilket gör att det lätt blir skadat och känsligt. Jag fick möjlighet att testa detta schampo under cirka två månader, och jag använde det ungefär var tredje dag.
Mina första intryck:
Konsistensen på schampot kändes genast väldigt lyxig, och doften är behaglig och fräsch – den är närvarande men inte överväldigande. Redan efter första tvätten kändes håret rent, utan att det kändes tungt eller att det fanns några rester kvar.
Resultat över tid:
Den mest påtagliga skillnaden jag märkte var att mitt hår kändes lättare att borsta ut när det var blött. När jag borstade håret i duschen upplevde jag att det var mindre "tuggummiaktigt", vilket är ett stort plus för mig som har slingat hår. Denna effekt märkte jag ganska snabbt. Däremot upplevde jag inget "wow-resultat" gällande att håret skulle ha blivit avsevärt starkare eller glansigare.
Vad jag gillade mest och minst:
Jag tyckte verkligen om den behagliga doften och att produkten förbättrade hårets känsla under tvätten – det blev mindre tuggummiaktigt och lättare att reda ut. Det jag gillade minst var att jag behövde använda en ganska stor mängd produkt för att få det att löddra ordentligt, vilket gör att det känns som att den tar slut snabbt.
Mitt ärliga omdöme:
Sammanfattningsvis är detta ett bra schampo för färgbehandlat hår, och det levererar på att göra håret mjukare och lättare att hantera. Men eftersom jag inte upplevde den där "wow-effekten" som jag hade hoppats på, kommer jag sannolikt inte att köpa produkten igen. Den är bra, men inte fantastisk för mitt specifika behov. OBS! Jag har inte använt den i samband med de andra produkterna i serien.
Redken
Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo 300 ml