Jag fick äran att testa Mac Prep + prime lip primer. Jag blev väldigt glad över detta då jag aldrig testat en läpprimer innan och alltid funderat på om det faktiskt funkar!!
Mac beskriver själva att denna produkten ska återfukta och jämna ut de fina linjerna och få ett mer hållbart resultat.
Jag har testat att ha denna under alla typer av läpprodukter för att se hur de håller för olika typer av läpprodukter men mest har jag varit nyfiken på vanliga läppstift då jag upplever att de försvinner lätt när man äter och dricker.
Mina första tankar när jag testade denna produkt va att den verkligen va återfuktande! Kändes som en väldigt bra bas för att få produkten att sitta finare. Jag upplevde dock att sätta på en läppenna direkt efter applicering va lite svårt då pennan inte riktigt ville fastna när läppen va så återfuktad. Jag tycker att alla typer av läppstift och läppglans jag har satt på över primern har sett jättefina ut och kan nog verkligen instämma om att den jämnar ut läpparna mer så att läppen ser finare ut med läppstift på.
Till hållbarheten är jag lite tveksam. Den håller nog lite längre än vanliga fall men när jag har ätit eller druckit har läppen försvunnit. Då har jag ätit och druckit som vanligt utan att tänka på att vara försiktig med läppen för ville sätta den på ultimat test. Jag hade nog dock inte förvänta mig heller att läppstiftet skulle sett ut som innan efter att ha ätit/druckit så jag blev inte heller förvånad!
Så till en slutsats: Den håller absolut vad den lovar med att vara återfuktande och jämna ut läppen. Den håller längre till viss del, men vid mat och dryck har läppen försvunnit och behövs fyllas på. Men kommer fortsätta använda den för känns som en bra bas under läppstift för att inte torka ut och få läppen att se finare ut 😍
MAC
Prep + Prime Lip Primer Prep + Prime Lip