Jag fick äran att prova La Roche-posays C12 serum och här kommer min ärliga recension! ☀️
Jag har provat serumet i några dagar nu och till en början var jag väldigt skeptisk då vitamin C serum aldrig har funkat på min hy. OJ vad jag hade fel!!
Serumet är otroligt återfuktande och gör huden silkeslen 🌻 konsistensen är inte alls som jag trodde, utan serumet är mycket tjockare och lite åt det klibbiga hållet när man applicerar men det är enbart då!
Det funkar bra för mig som är lite åt det känsligare hållet men som även är väldigt torr ✨
Negativt:
Hittills, det som jag tycker har varit lite negativt med serumet är att det krockar med mina andra produkter (Vad jag tror). Jag har nämligen cicaplast krämen, samt ögonkrämen ifrån La Roche-posays vilket är samma märke, så man tänker att de ska funka. Det gör det inte för mig. Produkten smular sig otroligt mycket och även under smink. Jag har inte provat enbart serumet så det är svårt att avgöra ifall det är den som är problemet eller kombinationen jag har kört.
Utöver detta så rekommenderar jag produkten starkt till alla er som vill prova och vill känna en silkeslen och återfuktad hud nu under vintern 🍋
Pure Vitamin C12 Serum 30 ml