Jag: en person som gillar lätta, saftiga, juicy dofter med en fresh känsla och kanske nåt lite blommigt i. Så denna kändes ju spännande att testa 🙏🏻
Denna ska dofta drakfrukt, apelsinblomma, tuberos och mysk. Låter ju superhärligt och på beskrivningen så står det att det ska kännas som en tropisk semester. 💕
Den absolut mest framträdande doften som jag känner är doften av kokos som nästan tar över. Doften är en mist så hållbarheten är ju låg men jag tycker att jämfört med andra mister som jag använder (bland annat från Ida Warg och Sol de Janeiro) så tycker jag att denna försvinner betydligt fortare. Efter bara ett litet tag så är doften helt borta.
Jag kommer att använda denna och är tacksam att jag fick möjligheten att prova denna 🙏🏻 men för mig kommer detta nog att vara en sommardoft som man kan ha de dagarna när man absolut inte vill ha någon tung doft och när man varvar bad med häng på stranden typ för då spelar det ju ingen roll att doften försvinner.
På grund av den extremt dåliga hållbarheten och på grund av att jag tycker att denna luktar mycket mer av kokos än av de andra angivna doftnoterna så får denna ett lågt betyg av mig. Doften associerar jag lite till spfen från Hawaiian Tropic ~ en doft som jag iofs gillar men kanske inte är beredd att betala detta priset för.
Skulle man vara ute efter en hårmist så rekommenderar jag hellre att köpa en spray eller mousse från Maria Nila, deras produkter doftar supergott och har en betydligt längre hållbarhet än vad denna misten har.