/ Jag blev utvald att få testa Clarins Double Serum
Nathalie
Beauty Pro
25/08/26-11:25
Jag blev utvald att få testa Clarins Double Serum Foundation. Tyvärr kunde jag inte få en nyans som passar mig så min recension kommer handla om andra saker än vad jag tycker om själva produkten. 💛 Förpackning Jag kan tycka att själva förpackningen i sig känns ganska billig sett till priset på produkten, speciellt locket. Jag uppskattar däremot att den har en pumpfunktion och att man med en vridning både kan ställa in hur mycket man vill ska komma ut men också låsa pumpen helt. Den detaljen känns genomtänkt. Flaskan är utformad för att serumet ska blandas med foundation när man pumpar men jag upplever att det kan komma olika mängd serum. Det får mig att fundera på huruvida serumet kommer räcka när det inte är så mycket foundation kvar. 💛 Doft Tyvärr är Double Serum Foundation ganska kraftigt parfymerad. Alltså inte bara en liten hint av doft utan en fullt parfymerad produkt. Det är något jag själv inte uppskattar men gillar man doften så kanske man inte störs av det. 💛 Täckning Jag har ju inte kunnat testa denna foundation på riktigt men jag skulle säga att den har medel täckning och att den går att bygga upp. 💛 Priset Double Serum Foundation kostar 695 kr för 30 ml vilket helt klart placerar den i en högre prisklass. Jag har svårt att bedöma om den presterar tillräckligt bra för att motivera det priset tyvärr, det enda jag kan säga är att jag kan tycka att förpackningen som sagt känns lite billig och att jag undrar hur mängden foundation kontra serum kommer se ut när den håller på att ta slut. 💛 Slutsats Bortsett från att jag inte kunnat använda den så hittar jag både bra och dåliga saker med den här produkten. Doften är för mig ett problem jag inte helt kan bortse från. Mitt betyg hade troligtvis sett annorlunda ut om jag hade kunnat se ordentligt hur den ser ut på huden och hur den håller över dagen. Som det är nu ger jag Clarins Double Serum Foundation 2/5 stjärnor
Double Serum Foundation L1C
Clarins
Double Serum Foundation L1C
Fortsätt utforska gemenskapen!