Jag blev utvald att få testa Abercrombie & Fitch Authentic Woman. Här är mina tankar efter att ha använt den i några veckor:
På papper är det här exakt en parfym för mig! Jag ansökte till den då den delar doftnoter med några av mina favoritparfymer. Och vad rätt jag hade! Jag älskar den här rent doftmässigt. De första sekunderna tycker jag att den är väldigt lik Chloés signaturparfym men det försvinner rätt snabbt. Därefter blir den för mig först ganska fruktig och sen 10-20 minuter senare är den en blommig parfym med en hint av fräscht päron.
Jag älskar flaskan också! En tung kork med magnet och etiketten är i tyg med en riktig söm runt och texten är embossed. Så fin och sticker ut bland andra flaskor.
Det enda negativa, och det är tyvärr en stor punkt, är hållbarheten. Parfymen i sig är en rätt hudnära parfym vilket jag kan uppskatta då jag inte gillar tunga och starka parfymer, men hållbarheten är inte särskilt bra alls. Efter några få timmar är den i princip helt borta från huden, den sitter kvar något längre på kläder men ganska svagt. Så det här är defintivt en parfym man vill fylla på under dagen.
I övrigt skulle jag säga att det här är en väldigt säker dagparfym, doften är inget revolutionerande men kan tilltala många så gillar man blommiga parfymer med någon fruktnot här och där så är den ett säkert blindköp. Säkert en fantastisk vår- och sommarparfym men jag tycker absolut att den funkar bra nu. Priset är bra också, 689 kr för 50 ml.
Så svårt att betygsätta den här parfymen, jag vill ge den 5/5 pga doften och den genomtänkta designen, men jag måste ju väga in hållbarheten och då får den 3/5 stjärnor.
Tack Kicks för att jag fick testa den här fina parfymen! Skulle den hålla bättre skulle jag köpa den här om och om och om igen! Nu kommer jag använda upp min flaska och se hur jag känner efter det
Abercrombie & Fitch
Authentic Women EdP 50 ml