Igår fick jag hem min nya testprodukt, en brynpenna från Anastasia. Namnet är Archibrow brow Pencil och för mig ett helt nytt sätt att måla brynen på. Jag tillhör den där årgången som håller hårt i mina torra spetsiga pennor som är lätta att vässa. Har alltid varit lite rädd för pennor av denna sort eftersom de har känts överkurs för mig som är smått darrig på handen (vi kan glömma snygga eyelinervingar här)
Först och främst tycker jag att förpackningen är fin och ser lite lyxig ut. Den känns skön att hålla i och har ett perfekt omfång för att man ska få ett stadigt tag när man målar brynen. Eftersom jag inte är van med denna typ av pennor så tryckte jag ut lite för mycket stift i början vilket gjorde att spetsen hann gå sönder två gånger innan jag fick till ett resultat. Därav min aningen snabba recension med risk för att den kommer ta slut snabbare än väntat 😆
Hur är mina naturliga bryn då, själva utgångsläget.. ja det ser ni på bild ett nedan. Jag har rätt så få egna strån då jag gjorde en microblading under pandemin vilket jag ångrar grovt mycket så här i efterhand eftersom behandlaren noppade bort mina egna bryn alltför mycket underifrån och de har därefter inte lyckats växa ut till sin naturliga tjocklek igen. Sedan har pigmentet bleknat fult med tiden och lett till blågrå nyanser främst i börja av brynet vilket gjort det svårt att hitta pennor i rätt nyans.
Mitt första intryck av pennan var faktiskt wow, jag får till tunna sträck i inre delen av brynen som liknar små hår utan att det ser kladdigt ut. Ofta får man kämpa med en traditionell penna för att få till det, men med denna gick det väldigt lätt.
Desto svårare var det dock att få till samma teknik mot mitten och slutet av brynen (vilket kan bero på min ojämna fördelning av egna strån och gammal microblading) och därför tyckte jag att resultatet kändes lite väl fläckigt och inte så jämnt (se bilden i mitten). Det var även under denna del av målandet som spetsen gick sönder och jag misstänker att det var för att jag tryckte för hårt.
Jag kunde inte riktigt nöja mig med resultatet på bild två så det slutade med att jag fyllde i kanterna och skuggade lite med min ordinarie penna från Anastasia. Då blev brynen fylliga precis som jag vill ha det!
Jag fick produkten i nyans soft Brown och använder vanligtvis medium Brown i den vanliga pennan. Efter att ha testat soft Brown inser jag att det nog är en bättre nyans för mig och kommer att byta ut min ordinarie mot denna nyans.
Om jag kommer köpa produkter igen? Svaret är kanske. För även om jag inte kan klara mig med enbart denna penna så tycker jag att det stråliknande resultatet motiverar ett köp som kan användas i kombination med min vanliga penna. Jag hoppas även att jag med tiden ska få in rätt teknik för att kunna få till helheten bättre.
Pennan är värd sitt pris i mina ögon och jag tror att den är ett givet val för den som vill ha ett naturligt och proffsigt resultat.
Jag är tacksam för att få testa en produkt som jag aldrig hade vågat köpa precis eget bevåg. Tack Kicks 🌟
Anastasia Beverly Hills
Archibrow Brow Pencil Granite