Idag är det 10 dagar sedan jag fick hem två produkter från Ecooking. Den första är ”Essence lotion” som ska återfukta, ge lyster och hjälpa hudvårdsprodukter att absorberas bättre. Jag har masserat in den i ansiktet efter rengöring både morgon och kväll, innan resterande hudvård. Det jag märker direkt är att huden får ett fint glow vilket känns extra härligt under den här grå perioden i Sverige.
Den andra produkten är ”Anti redness mist” som ska lugna irriterad och rodnad hud samt ge fukt och en mild exfoliering. Jag har använt misten på kvällen efter lotionen. Upplever att den ger fin lyster men också en något klibbig yta. Därför tycker jag att den passar bäst i kvällsrutinen, särskilt om huden känns lite irriterad eller röd.
Båda produkterna är veganska och doftfria vilket är toppen för personer med känslig hud. Jag har själv inte särskilt känslig hud men upplever ändå att produkterna fungerar väldigt bra. Huden får ett piggare och mer lysterrikt utseende. Jag har heller inga större problem med fina linjer eller rodnader men huden ser fräschare ut.
Prismässigt ligger produkterna på ca 365–379 kr, vilket är lite i dyrt för mig personligen, men jag kommer absolut att använda upp dem! 😁