/ I tre veckor har jag nu testat La Roche-Posay Hyalu B5 Serum
Beauty Tester
Nathalie
Beauty Pro
03/01/25-09:31(redigerad den 03/01/25-09:32)
I tre veckor har jag nu testat La Roche-Posay Hyalu B5 Serum som har en anti-age-effekt och ska ge lyster, fyllighet och en skyddsbarriär. Jag har torr och känslig hud men inte särskilt mycket rynkor så just den egenskapen i serumet kan jag inte uttala mig om. Däremot har huden inte reagerat negativt på den är produkten och den funkar med mina kontaktallergier. Även om jag inte kan uttala mig om just anti-rynk-effekten så kan jag säga att jag tycker att huden stramar mer sen jag började använda serumet, speciellt i pannan. Har inte ändrat något annat i min rutin utan bara bytt ut mitt förra serum mot det här. Känner mig alltså egentligen inte nödvändigtvis uttorkad i övrigt men kan tycka att stramet i pannan känns lite jobbigt. Serumet är i gelkonsistens och går in snabbt i huden och funkar toppen under smink (jag tar serum + ansiktskräm och väntar ca 5 min innan jag börjar sminka mig). Den blir varken klumpig eller "korvig" utan sminket går på helt felfritt. Något jag dock upplever som negativt är doften. Jag tycker inte alls om doften som beskrivs som en "fräsch doft". Den dämpas något av mina parfymfria produkter ovanpå men inte tillräckligt. Under den här testperioden har jag knappt kommit halvvägs i flaskan (ett pump räcker per användning) när jag använt den morgon och kväll. Helt okej dryghet alltså! Sammanfattningsvis, serumet känns väldigt behagligt på huden, den funkar på personer med känslig hud, osäker på hur effektiv den är mot rynkor men jag känner hur det stramar, lukten är obehaglig tycker jag men jag kommer använda upp flaskan eftersom den är så lätt och går in i huden så bra. Den får därför 4/5 poäng, avdraget är för doften
Hyalu B5 Serum 30 ml
Hyalu B5 Serum 30 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!