/ I några veckor har jag haft äran att testa Donna Karan
Beauty Tester
Jenny
Beauty Star
02/06/25-13:32(redigerad den 02/06/25-13:33)
I några veckor har jag haft äran att testa Donna Karan (DKNY) Cashmere & Palosanto EDP.
Beskrivningen av parfymen stämde väldigt mycket överens med vad jag brukar tycka om. Läste någonstans att till exempel om man har Gypsy Water som en favorit så kommer man definitivt att gilla denna dyrgrip.
Som person älskar jag vanilj men inte den sötsliskiga godis vaniljen utan en mer lyxig och mjuk typ av vanilj, speciellt i doft. Där tycker jag att denna parfym verkligen levererar. Det är exakt den typen av vanilj jag vill åt.
Däremot tar de träiga, rökelsenoterna (Palo Santo) över för mycket på mig.
När jag först sprutar på mig är det det enda jag känner, alltså trä, rökelse och en nästan lite stickig not av något som jag inte riktigt kan lägga fingret på men någonstans påminner den om Armanis herrparfym stronger with you absolute (jobbat på Kicks förr så har koll) och jag får var mycket försiktig för att inte ta för mycket för believe me when I say, du behöver max 1 en liten puff för att doften skall sitta i timmar (ivf på mig).
Så intrycket av doften var inte riktigt vad jag hade väntat mig.
Efter kanske en halvtimme kommer den mjuka vaniljen
persikan fram på mig - mest vanilj för fruktigare noter brukar inte "poppa" på min hud.
Denna kommer att få stå på hyllan till speciella tillfällen där jag vill ha en doft som håller hela natten och är lite förförisk.
Sammanfattningsvis: detta är en doft för dig som gillar tunga, ganska söta och framförallt träiga dofter. Den har väldigt mycket karaktär och du sticker ut ur mängden då du bär denna.
Letar du efter en frisk och fräsch doft är inte detta något för dig. Föreställ dig en lätt rökig underground jazzklubb i N.Y. med röd sammet så har du en bild av hur doften hade sett ut rent
metaforiskt.
Ställ gärna frågor om du undrar något mer :)
Tack Kicks för att jag fick recensera!