Hudtyp: kombo & aknebenägen hud.
Nu har jag använt Kiko Milanos Bright lift intense night serum som jag fått hemskickat! Jag har använt det på kvällen efter min dubbelrengöring- och tonerstegen i 4 dagar. Unboxingupplevelsen har varit positiv. Jag älskar förpackningens färg och finish! Jättefin och känns lyxigt. Själva pippeten har en unik lösning, nåt jag inte sett tidigare.
Konsistensen på serumet är rinnig olja och den doftar väldigt mycket. Jag älskar när hudvård luktar gott, men detta luktar alldeles för mycket för min smak. Jag ogillar också oljor på ansiktet, men jag tror att torrisar skulle gilla det mer. Jag vet också att anti-aging produkter brukar vara åt det oljigare hållet, men som kombo hudtyp är detta tyvärr en minus för mig.
När jag vaknar känner jag att serumet är kvar på huden och uppfattar det som att det fungerar som en skyddande hinna över natten. Det är bra för jag sover med öppet fönster och vill inte riskera att huden blir torr av luften.
Jag gillar ingredienserna i serumet. Men det jag inte riktigt förstår är att serumet ska användas på kvällen, när c-vitamin är en bra ingrediens att applicera på morgonen. Jag vill liksom använda den på morgonen men vill samtidigt följa instruktionerna. Detta gör mig kluven.
Jag har fått utbrott när jag började använda det och vet inte om det är serumet som har orsakat det eller att jag börjat äta mycket glass nu när solen börjat kika fram.
Det jag gillar med serumet är att det innehåller c-vitamin och bakuchiol. Men konsistensen och starkt parfymerat formula gör att jag inte kommer att köpa den på nytt när jag gjort slut på detta.